Magyarország autós szemmel - Utolsó kommentek
blfr3@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/10/25/hasznalataranyos_utdij_a_baj_nem_a_kamionokkal_van/full_commentlist/1#c15090949
Válasz erre: Használatarányos útdíj - a baj nem a kamionokkal van
2011-11-30T17:05:11+01:00
2011-11-30T17:05:11+01:00
GML
http://blog.hu/user/656935
A<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/10/25/hasznalataranyos_utdij_a_baj_nem_a_kamionokkal_van?fullcommentlist=1#c15048261" class="reply_nick_193568" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15048261 );">@drift</a>: Az lehet, de abból a 100 Ft-ból jó esetben 20-30 Ft kerül ténlyegesen a útra, a többi 70-80 meg kell a "felméréshez", meg a statisztikákhoz és egyebekhez...
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/10/25/hasznalataranyos_utdij_a_baj_nem_a_kamionokkal_van/full_commentlist/1#c15048261
Válasz erre: Használatarányos útdíj - a baj nem a kamionokkal van
2011-11-25T20:37:33+01:00
2011-11-25T20:37:33+01:00
drift
http://blog.hu/user/193568
A poén az hogy egy 20+ tonnás kamion 2010-es árakon is több mint 100Ft-ot amortizál kilométerenként az utakon.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2011/05/25/tartjuk_a_rossz_iranyt_1/full_commentlist/1#c13587966
Válasz erre: Tartjuk a rossz irányt! - 1
2011-05-26T16:11:41+02:00
2011-05-26T16:11:41+02:00
33621
http://blog.hu/user/124687
A zsidó is azt mondja, hogy jobb a sűrű fillér mint a ritka forint ezt kellene az államnak belátnia, és akkor talán nem lenne ennyi külföldi rendszámú autó használva itthon.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2011/05/09/2011_sikeres_4_honapja/full_commentlist/1#c13575134
Válasz erre: 2011 sikeres 4 hónapja
2011-05-25T11:32:57+02:00
2011-05-25T11:32:57+02:00
nagy vonalakban
http://blog.hu/user/594244
Nagyon jó, hogy egyre kevesebben halnak meg az utakon, de ez a statisztika nem veszi figyelembe az elmúlt években bekövetkezett forgalomcsökkenést.<br />
A rendőrség tevékenysége már rég nem a közlekedésbiztonságról szól, pusztán pénzbeszedés a cél. Az államot nem érdekli, hogy hányan halnak meg idő előtt. <br />
Ha érdekelné akkor iszonyatos erővel küzdene, az egészségtelen életmód, az elhízás, a szív és érrendszeri stb. betegségek ellen. Ezzel több ezer embert lehetne megmenteni.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/10/25/hasznalataranyos_utdij_a_baj_nem_a_kamionokkal_van/full_commentlist/1#c13035658
Válasz erre: Használatarányos útdíj - a baj nem a kamionokkal van
2011-03-27T13:20:09+02:00
2011-03-27T13:20:09+02:00
subtotal
http://blog.hu/user/181309
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/10/25/hasznalataranyos_utdij_a_baj_nem_a_kamionokkal_van?fullcommentlist=1#c13035306" class="reply_nick_42954" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 13035306 );">@Bartoki</a>: oké, értem. Mentségemre, nekem nem voltak meg ezek az infók. <br />
De számoljunk! Tegyük fel, hogy egy kamion egy matricával megy ha nem is 500, de mondjuk olyan 350km-t átlagosan az egynapos matricával díjas szakaszokon, ami a 95%-a a D3-D4-nek, az 50Ft/km-rel számolva mondjuk 6X-osa (17500Ft) a jelenlegi díjnak. <br />
Ha ehhez hozzávesszük, hogy jelenleg 16mrdFt származik onnan, akkor kapunk durván 100mrdFt-ot. Ezt kiigazítva az 50%-os forgalomemelkedéssel 150mrdFt-ot kapunk. <br />
Ezt levonva a 240mrdFt tervezett bevételből marad 90mrdFt a jelenlegi 25mrdFt helyett a személyautókra.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/10/25/hasznalataranyos_utdij_a_baj_nem_a_kamionokkal_van/full_commentlist/1#c13035306
Válasz erre: Használatarányos útdíj - a baj nem a kamionokkal van
2011-03-27T12:33:19+02:00
2011-03-27T12:33:19+02:00
Bartoki
http://blog.hu/user/42954
"ha azzal számolunk, hogy a jelenlegi rendszerben a díjak 90%-át a teherautók fizetik"<br />
<br />
Az indexes cikkben lévő grafikon szerint a díjak kb. 40%-át fizetik a teherautók (D2-D3-D4 kategóriák), és 60%-ot a személyautók.<br />
<br />
"Legyünk még nagyvonalúbbak, tegyük fel, hogy a tehergépjárművek díjtételeit duplázzák, akkor is marad 120mrd Ft!!!!"<br />
<br />
Ha a jelenlegi 3e Ft-os 1-napos matrica helyett tényleg 50 Ft/km lesz, akkor az egy 500 km-es tranzit esetén már majdnem tízszerezés (egyébként nagyon helyesen).<br />
<br />
Ettől függetlenül még igaz lehet az hogy az úrvezetőket is meg akarják sarcolni, de az adatok így pontosak.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2011/02/22/2010_a_kevesbe_halalos_ev/full_commentlist/1#c12859415
Válasz erre: 2010, a kevésbé halálos év
2011-03-10T10:12:53+01:00
2011-03-10T10:12:53+01:00
Apika001
http://blog.hu/user/103548
Köszönöm az elemzést!<br />
Hasznos, és korrekt információk, és remélem, megengedsz egy közérdekű non-profit reklámot a témával kapcsolatban:<br />
Kártérítések rendezésével és realizálásával foglalkozó szervezet keresi Önt, ha önhibáján kívül, közlekedési baleset következtében súlyos, 8 napon túl gyógyuló sérülést szerzett, az esetről van rendőrségi jegyzőkönyv, és rendelkezik orvosi papírokkal is!<br />
A szervezet ingyen tájékoztatja Önt a lehetőségeiről, jogairól és kérésére jogi képviseletet ad a kártérítésre kötelezettel szemben! Írjon, segítek! folkontra.bass@gmail.com
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2011/03/01/hogy_tartsuk_a_rossz_iranyt/full_commentlist/1#c12795446
Válasz erre: Hogy tartsuk a rossz irányt
2011-03-04T00:02:39+01:00
2011-03-04T00:02:39+01:00
Dr. simonmondja.
http://blog.hu/user/199442
Ellenségként. Ja. <br />
Ez valami új puritanizmus.<br />
Vagy lehet, hogy fékezni akarják a mozgást.<br />
Mert úgy dönget a pannon puma, hogy már le kell kötözni.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2011/03/01/hogy_tartsuk_a_rossz_iranyt/full_commentlist/1#c12795273
Válasz erre: Hogy tartsuk a rossz irányt
2011-03-03T23:34:42+01:00
2011-03-03T23:34:42+01:00
subtotal
http://blog.hu/user/181309
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2011/03/01/hogy_tartsuk_a_rossz_iranyt?fullcommentlist=1#c12795224" class="reply_nick_546754" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12795224 );">@a-kis-herceg</a>: köszi! Azért éreztem az előző kommentből is, hiába voltál felettébb kritikus :)
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2011/03/01/hogy_tartsuk_a_rossz_iranyt/full_commentlist/1#c12795224
Válasz erre: Hogy tartsuk a rossz irányt
2011-03-03T23:28:33+01:00
2011-03-03T23:28:33+01:00
a-kis-herceg
http://blog.hu/user/546754
ja a poszt jó. azt elfelejtettem az előbb:)
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2011/03/01/hogy_tartsuk_a_rossz_iranyt/full_commentlist/1#c12790669
Válasz erre: Hogy tartsuk a rossz irányt
2011-03-03T17:15:09+01:00
2011-03-03T17:15:09+01:00
a-kis-herceg
http://blog.hu/user/546754
a feudalizmusban? szekérrel tolják... lásd lézerblokkoló testvérek...<br />
<br />
minek Út? hova a f*szba akarsz menni? van vhol munka? építkezés? autóeladás? vagy vmi? <br />
<br />
az a pár politkusz akinek akkor is lesz S8+Q7 azok majd vesznek helikoptert vagy hummert... szerintem olcsóbb a népgazdaságnak...<br />
<br />
nem kell út. mindenki a kiskertjéban otthon kapál...
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2011/03/01/hogy_tartsuk_a_rossz_iranyt/full_commentlist/1#c12780298
Válasz erre: Hogy tartsuk a rossz irányt
2011-03-02T20:44:07+01:00
2011-03-02T20:44:07+01:00
subtotal
http://blog.hu/user/181309
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2011/03/01/hogy_tartsuk_a_rossz_iranyt?fullcommentlist=1#c12780226" class="reply_nick_124687" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12780226 );">@33621</a>: Legalább azt meglépnék, amihez nem kell pénz, gondolom már akkor boldog lennél te is. Én is.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2011/03/01/hogy_tartsuk_a_rossz_iranyt/full_commentlist/1#c12780226
Válasz erre: Hogy tartsuk a rossz irányt
2011-03-02T20:37:45+01:00
2011-03-02T20:37:45+01:00
33621
http://blog.hu/user/124687
Jól látod a helyzetet földim, én is a közlekedésben vagyok érintve a munkám által és bizony nálunk is lenne mit javítani. De bizony ahhoz pénz, pénz, és megint csak pénz kellene!
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/28/inkabb_ne_magyarazzak/full_commentlist/1#c12624308
Válasz erre: Inkább ne magyarázzák!
2011-02-18T21:35:02+01:00
2011-02-18T21:35:02+01:00
subtotal
http://blog.hu/user/181309
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/28/inkabb_ne_magyarazzak?fullcommentlist=1#c12624166" class="reply_nick_546754" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 12624166 );">@a-kis-herceg</a>: van-e olyan, aki gondolkodik és elhiszi ezt bullshit-et?<br />
Szerintem tudod a választ.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/28/inkabb_ne_magyarazzak/full_commentlist/1#c12624166
Válasz erre: Inkább ne magyarázzák!
2011-02-18T21:26:12+01:00
2011-02-18T21:26:12+01:00
a-kis-herceg
http://blog.hu/user/546754
igaz. a nyári matrica legyünk őszinték:<br />
<br />
a külföldi turisták extra sarca volt...<br />
<br />
na ezt most télen is bevezetik a hazaiaknak...<br />
<br />
nem kell a mellé duma. azért felesleges mert aki nem gondolkodik azt ugyse érdekli, mi az oka, aki meg gondolkodik az meg úgyse hiszi ezt a bulsitet. vagy van közte vmi kis átmeneti réteg?
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/28/inkabb_ne_magyarazzak/full_commentlist/1#c12129585
Válasz erre: Inkább ne magyarázzák!
2011-01-09T18:32:37+01:00
2011-01-09T18:32:37+01:00
Greentech.hu
http://blog.hu/user/556831
Kedves Szerkesztő!<br />
<br />
Rendkívül aktuális és érdekes cikkeket találtunk ezen az oldalon, melyek közül néhányat szeretnénk a weboldalunkon is használni, amennyiben lehetséges.<br />
<br />
Kérem adja meg elérhetőségeit, hogy megkereshessük privátban.<br />
<br />
Köszönöm!
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/28/inkabb_ne_magyarazzak/full_commentlist/1#c12011460
Válasz erre: Inkább ne magyarázzák!
2010-12-29T14:16:08+01:00
2010-12-29T14:16:08+01:00
33621
http://blog.hu/user/124687
Kedves Subtotal!<br />
<br />
Teljes mértékben igazad van, már megint hülyének néznek minket, meg fejőstehénnek is.<br />
Amúgy meg Boldog új Évet kívánok, jövőre veled ugyanitt!
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11889081
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-14T16:10:02+01:00
2010-12-14T16:10:02+01:00
subtotal
http://blog.hu/user/181309
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11888261" class="reply_nick_442142" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11888261 );">@Képzelt Riporter</a>: "A fékút függ a jármű sebességétől és az útviszonyoktól, no meg a jármű tömegétől, fékberendezésétől, szóval szerintem ilyen felfestés elég értelmetlen lenne." - azért egy elég tutit be lehetne lőni.<br />
<br />
A többi pedig: ámen. :)
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11888261
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-14T15:00:27+01:00
2010-12-14T15:00:27+01:00
Képzelt Riporter
http://blog.hu/user/442142
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11888042" class="reply_nick_181309" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11888042 );">@subtotal</a>: A fékút függ a jármű sebességétől és az útviszonyoktól, no meg a jármű tömegétől, fékberendezésétől, szóval szerintem ilyen felfestés elég értelmetlen lenne.<br />
<br />
Azt én sem vitatom, hogy vannak hülye gyalogosok (a hülyeség ugye járműfüggetlen), de zebrán elég ritkák.<br />
<br />
Tényleg csak magamat tudom ismételni: elsőbbségi viszonyokat tekintve a zebra pontosan olyan, mint a főútvonal. Főútvonalon sem nézegeted a mellékutcákta, hogy jön-e valami (nem is tudod sokszor, mert beláthatatlanok a kereszteződések, pláne egy haladós sebességnél. Mégis mész nyugodtan, mert tudod, hogy elsőbbséged van, és a másiknak kell elsősorban figyelnie, nem neked.<br />
<br />
Amúgy a kölcsönös odafigyeléssel és előzékenységgel abszolút egyetértek, nem akarok itt szélsőséges képet festeni, hogy a gyalogos menjen csak ahogy akar. De legyen az az alapbeállítás, hogy gyalogosnak zebrán pont úgy van elsőbbsége, mint autónak főútvonalon, aztán ebből kiindulva lehet a gyakorlatban figyelni egymásra meg előzékenynek lenni.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11888042
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-14T14:44:30+01:00
2010-12-14T14:44:30+01:00
subtotal
http://blog.hu/user/181309
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11887344" class="reply_nick_442142" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11887344 );">@Képzelt Riporter</a>: arról természetesen nincs szó, hogy ne járna a gyalogosnak az elsőbbség, én csak az ortodox álláspontokat nem szeretem a témában.<br />
Így csak azt tudom mondani, hogy teljesen normális szituációk esetén (gyalog zebrához ér, ezt láthatja az autós is, mert emberünk nincs takarásban, határozottan elindul) igazad van: bunkó az autós, ha nem áll meg, teljesen normálisnak kellene lennie, hogy elengedik. <br />
Ha nem lennének olyan gyalogok, akik körbenézés nélkül leszállva a villamosról egyből lépnek az útra-zebrára, ha nem látnék majd mindennap ténylegesen zebra mellett beszélgető embereket, akik látszólag nem akarnak átkelni, aztán mégis, akkor igazat adnék neked teljes mértékben. Meg ha nem lenne kismillió, az úton összevissza csámborgó ember.<br />
Egy kicsit témát váltva egy az útra felfestett, fékútat szimbolizáló jel nem segítene szerinted a gyalogátkelőt használni akarók helyzetén, hogy felmérjék, meg tud-e állni az autó? Tudom, hogy ellentmond a KRESZ-nek, de egy próbát nem érne meg?
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11887344
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-14T13:56:46+01:00
2010-12-14T13:56:46+01:00
Képzelt Riporter
http://blog.hu/user/442142
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11886090" class="reply_nick_181309" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11886090 );">@subtotal</a>: Általában azért a gyalogosok nem szokták magukat váratlanul a zebrára vetni. Ha bizonytalanul ácsorog, az azért van, mert nem mer elindulni (fél). A zebra és a főútvonal csak a gyakorlatban különböznek, elvileg a kresz szerint pontosan ugyanúgy kellene őket keresztezni.<br />
<br />
Szerintem gyalog is frusztráló néha, hogy 10 méterenként meg kell állni a zebránál, körbesasolni, elenged/nemenged?, átsiet, sétál tovább. De ez valóban kevésbé lényeges.<br />
<br />
Abban természetesen egyetértünk, hogy a gyalogosnak meg kell róla győződnie, hogy megkapja-e az elsőbbségét. Sajnos. Ha minden jól menne, akkor nem kéne, mondom, ahogy a főútvonalon haladó autósnak sem kell azon stresszelnie minden kereszteződésben, hogy vajon beleszáll-e valaki oldalról. Az óvatosság természetesen nem árt és ajánlott (minden közlekedési helyzetben), de azért ne az legyen már az alapbeállítás.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11886090
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-14T12:29:06+01:00
2010-12-14T12:29:06+01:00
subtotal
http://blog.hu/user/181309
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11885780" class="reply_nick_442142" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11885780 );">@Képzelt Riporter</a>: nem akarom eltagadni sok autós bunkó viselkedését, de a példádnál maradva viszonylag kevés az olyan autó az utakon, amelyik a főútvonalon a kereszteződéstől pár méterre ácsorog bizonytalanul, vagy esetleg menetiránynak háttal, majd a keresztező forgalommal mit sem törődve 0 sec alatt gyorsít 90re egyenesen be a kereszteződésbe. Vagy éppen nem jön be a kereszteződésbe, mert marad a másik úton (járda). Ezt pedig az autós nem láthatja, mert a gyalogosokon nincs index. :)<br />
Szerintem ezek alapján belátható, hogy nem összehasonlítható a zebra és egy macisajt.<br />
<br />
Arról már nem is beszélek, hogy a gyalogosnak 1sec, míg elengedi a már közel járó autót, az autósnak ez: min erőteljes fékezés, gyalogost megvár majd gyorsítás, mondjuk legyen 5 sec. De ez a kevésbé lényeges része.<br />
<br />
Abban azért ugye egyetértünk, hogy a gyalogosnak meg kell győződnie arról, hogy megkapja az elsőbbséget? Na ez a szemkontaktus.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11885780
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-14T12:00:07+01:00
2010-12-14T12:00:07+01:00
Képzelt Riporter
http://blog.hu/user/442142
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882884" class="reply_nick_181309" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882884 );">@subtotal</a>: Értelek. Igazad is lehet.<br />
<br />
Én is, mikor alsóbbrendű úton megyek kocsival, és EAK táblás kereszteződéshez érek, akkor elvárom a főútvonalon haladó autóstól, hogy felvegye a szemkontaktust és ha már nagyon közel vagyok mikor a kereszteződéshez ér, akkor ne hajtson be elém, főleg ha mögöttem nincs senki. Ez valóban lemondás az elsőbbségről, de a gyakorlatban jól működik.<br />
<br />
Vagy nem? Hmm... Mi lehet az oka, hogy a legtöbb autós macisajtnál képes minden további nélkül megadni az elsőbbséget, zebránál viszont nem? Ja, 1.5 tonna vas, igen, az fáj, ha eltalál. A puhatestű meg vigyázzon magára.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11883074
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-14T01:46:12+01:00
2010-12-14T01:46:12+01:00
Zsola777
http://blog.hu/user/32857
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882995" class="reply_nick_10687" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882995 );">@Avenarius professzor</a>: Ha azt gondoltad, hogy én pl. egy dölyfös autós vagyok, akkor nagyot tévedsz! De persze ez nem az én ingem, még ha nekem is szántad.<br />
Tökéletesen tisztában vagyok azzal, hogy mennyit ér az emberélet, a gyalogos a kiszolgáltatottabb, és arra próbáltam rávilágítani (ha neked nem is, másnak remélem, sikerült), hogy a közlekedés, balesetek között sincs fekete és fehér. Még ha divatos is manapság így gondolkozni, mert egyszerűbb, könnyebb. ((Ezért tart itt az ország))<br />
Én a magam részéről mindent megteszek, hogy a gyalogos bizonsággal átjusson az út túloldalára.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11883014
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-14T01:01:37+01:00
2010-12-14T01:01:37+01:00
subtotal
http://blog.hu/user/181309
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882995" class="reply_nick_10687" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882995 );">@Avenarius professzor</a>: szerintem az első hozzászólásod rád vonatkozik. Kérlek ne minősíts és általánosíts, itt szerintem mindenki a megoldást keresi a problémákra, nem csak a másik félre akarja tolni a felelősséget. Én szeretnék ebben a mederben maradni a továbbiakban is.<br />
<br />
A Nánási útra pedig nem kellene a helyi képviselővel zebrá(ka)t intéztetni? Én a sajátommal vettem már fel a kapcsolatot ilyen kérdésben, meglepően pozitív tapasztalatokat szereztem.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882995
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-14T00:50:24+01:00
2010-12-14T00:50:24+01:00
Avenarius
http://blog.hu/user/10687
@dukeeku:<br />
<br />
az ám, zárjuk börtönbe az összes kis puhatestű rohadékot, aztat majd nem halnak itt össze-vissza nekünk a zebrán. többtonnás acéllal közlekedni meg ugye emberi jog, abban nem lehet korlátozni senkit. mert nekik fussa.<br />
<br />
@képzelt riporter:<br />
<br />
szimpatikus, amit csinálsz, és teljesen igazad van, de hidd el, hogy nem tudsz annyi tényt és cáfolhatatlan érvet felsorolni, hogy néhány dölyfös autós, aki valamilyen oknál fogva találva érzi magát, ne kezdje el neked bizonygatni, hogy a gyalogosok direkt ugranak a kerekei alá, és hogy valójában iskolában kéne őket oktatni, hogy hogyan kell gyalogolni. ha nem rögtön börtönbe csukni. <br />
és mivel a KRESZ-t is a kedvükre hajlítják, azt a szimpla elv végképp felfoghatatlan nekik, hogy miért tartozik nagyobb felelősséggel a közlekedés ún. erősebb résztvevője, igen, az, aki tonnás vasat hajt. más országban ez működik, nálunk nem, ez van.<br />
<br />
egyébiránt meg nemcsak zebrás szituációk vannak. van szerencsém a forgalomtól elvben elzárt római-part közelében lakni, ahová tömegével járnak gyerekes családok, kismamák, lassan haladó nyugdíjasok, biciklisek, kutyások, futók - ezeknek jó része a nánási úton kell átkeljen, de a nánási úton egyetlen zebra sem vezet át, sehol. kutyával, babakocsival, nagyobb totyogó gyerekkel kész élmény így az átkelés, megvárni, míg egy autósnak megesik az emberen a szíve. egy kaland, hogynemondjam.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882990
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-14T00:45:40+01:00
2010-12-14T00:45:40+01:00
Zsola777
http://blog.hu/user/32857
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882978" class="reply_nick_10687" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882978 );">@Avenarius professzor</a>: Ha te mondod... a burjátokat meg üdvözlöm! :)
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882978
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-14T00:39:56+01:00
2010-12-14T00:39:56+01:00
Avenarius
http://blog.hu/user/10687
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882729" class="reply_nick_32857" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882729 );">@Zsola777</a>: jaja, szerintem pl. bicskanyitogató is vagy.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882930
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-14T00:22:35+01:00
2010-12-14T00:22:35+01:00
Zsola777
http://blog.hu/user/32857
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882884" class="reply_nick_181309" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882884 );">@subtotal</a>: Ott a pont!<br />
Tavaly/idén hány szabálytalan gyalogost büntettek meg?<br />
<br />
A kialakult helyzet nyilván nem csak az autósok miatt alakult így, észrevétlenül mindenki benne volt. 25 év alatt meg egy rakás friss jogosítványos is az utakra került.<br />
A problémát nyilván nem csak az autósoknak kell megoldaniuk, még ha nekik is kell a legtöbbet tenniük.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882884
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-14T00:11:09+01:00
2010-12-14T00:11:09+01:00
subtotal
http://blog.hu/user/181309
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882822" class="reply_nick_442142" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882822 );">@Képzelt Riporter</a>: "Zebra van előttem. Mivel tudom, hogy ott elsőbbségem van, ennek tudatában lépek le (a meggyőződés ebben az esetben azt jelenti, hogy tisztában vagyok az elsőbbségemmel)"<br />
<br />
Azért nem árt megvárni, míg elmegy a csuklós busz :) <br />
Ezzel is csak azt akarom mondani, mint az előző válaszommal, hogy a szabályok merev értelmezése bármelyik oldalról szőrszálhasogatás. Én készséggel megállok a zebra előtt, de elvárom a gyalogostól is, hogy felvegye a szemkontaktust és ha már nagyon közel vagyok mikor a zebrához ér, akkor ne lépjen le elém, főleg ha mögöttem nincs senki. Ez valóban lemondás az elsőbbségről, de a gyakorlatban jól működik.<br />
A szabálypontosításnál pedig arra gondolok, hogy az autós olyan sebességgel haladjon a zebra felé, hogy amennyiben elsőbbséget kell adnia a gyalogosnak, azt meg tudja adni. A gyalogosok pedig úgy éljenek az elsőbbségükkel, hogy ne kényszerítsék vészfékezésre az autóst. Zebrán elsőbbség meg nem adása büntetési tételét pedig min 20eFt-ra emelni, kéz a kézben a nem zebrán történő átkelés büntetési tételével.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882861
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-14T00:06:48+01:00
2010-12-14T00:06:48+01:00
dukeekud
http://blog.hu/user/45064
A megoldás, letöltendő börtön büntetést kéne adni, annak aki a zebrát nem megfelelően közeliti meg, vagy a zebrán előz, illetve a visszaeső és az extrém gyorshajtóknak. Mondjuk a megengedett sebesség duplájáért ott helyben kattanjon a bilincs, és az éjszakát már a sitten töltse. Ez talán kellően elrettentő lenne, mert jól látszik, hogy nevetségesen pitiáner pénzbüntetéseknek nincs visszatartó hatásuk.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882822
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-13T23:56:58+01:00
2010-12-13T23:56:58+01:00
Képzelt Riporter
http://blog.hu/user/442142
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882683" class="reply_nick_32857" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882683 );">@Zsola777</a>: Oké, értem mit akarsz mondani. De. Gyalogos vagyok. Zebra van előttem. Mivel tudom, hogy ott elsőbbségem van, ennek tudatában lépek le (a meggyőződés ebben az esetben azt jelenti, hogy tisztában vagyok az elsőbbségemmel). Azt ugye nem gondolod, hogy autóval főútvonalon is úgy kéne közlekedni, hogy a keresztbe macisajtos kereszteződésekbe is csak úgy mehetek be, ha meggyőződtem, hogy nem jön semmi? Ugye,hogy nem. Főútvonalon megyek lazán, mert arra számítok, hogy elsőbbségem van, és keresztbe nem jöhet senki. Na, zebrán is így kellene lennie. Csak nem így van, mert kis hazánkban az erősebb kutya baszik, és ha nincs körülötted 1.5 tonna vas, akkor a többi közlekedő szarik az elsőbbségedre (tisztelet a kivételnek, ami azért nem kevés).<br />
<br />
Szóval de, a gyalogosnak a zebrán elsőbbsége van, nem kell (nem kellene) óvatoskodnia (ahogy főútvonalon az autósnak sem kell) és ha gyalogost zebrán ütnek el, akkor 99%-ban az autós a vétkes (persze, előfordul, hogy reklámoszlop mögül nekifutásból lépett le a gyalog, de azért az ritka).<br />
<br />
Abban természetesen igazad van, hogy a szabály nem állítja meg a vast, ha viszi a lendület, szóval nem árt óvatosnak lenni (én főútvonalon is igyekszem úgy menni, hogy figyelek az alsóbbrendű keresztekre, biztos ami biztos).<br />
<br />
A kresz-oktatás szükségességét sem vitatom, de spec a gyalogosoknak van rá a legkevesebb szükségük, mert a kresz erősen védi őket. Ettől függetlenül nem ártana az alaposabb oktatás.<br />
<br />
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882740" class="reply_nick_181309" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882740 );">@subtotal</a>: Azért ez szőrszálhasogatás szerintem. Szó szerint azt mondja ki az a rész, hogy az autós nem is keresztezheti a zebrát, mert végtelenül kis távolságban már végtelenül kis sebességgel kellene mennie, hogy meg tudjon állni. De azért értjük pontosan, hogy miről van szó, és nem is vagyok benne biztos, hogy meg lehetne fogalmazni jobban. Ha esetleg a zebrát EAK-nak értelmezzük, akkor, de ahhoz még sokat kell fejlődnie kis hazánkban a közlekedési kultúrának.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882765
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-13T23:41:37+01:00
2010-12-13T23:41:37+01:00
zebraakcio
http://blog.hu/user/321375
Nos, az összes elméletieskedőknek egy kis tapasztalat:<br />
<br />
Eddig több száz feljelentést tettünk olyan ügyben, mikor nem adták meg a gyalogosnak a zebrán az elsőbbséget. Eddig összesen egyetlen esetben vizsgálták, hogy nem lépett-e a gyalogos hirtelen az úttestre, egyébként az általunk beküldött esetek nagy részében a gépjárművezetőket marasztalják el.<br />
<br />
Évente kb. 30 ember hal meg és többszázan szereznek súlyos sérülést a zebrán. A magyar gépjárművezetők olyan hírhedten nem adják meg az elsőbbséget, hogy a külföldi útikalauzokban erre külön felhívják a figyelmet.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882750
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-13T23:38:34+01:00
2010-12-13T23:38:34+01:00
subtotal
http://blog.hu/user/181309
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882712" class="reply_nick_57803" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882712 );">@szl1973</a>: személyeskedést kerüljük el, ha kérhetem.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882740
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-13T23:36:42+01:00
2010-12-13T23:36:42+01:00
subtotal
http://blog.hu/user/181309
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882664" class="reply_nick_442142" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882664 );">@Képzelt Riporter</a>: Azért ez az úgy kell megközelíteni, hogy meg tudj állni, azért érdekes, mert könnyen bele lehet kötni. Nagyon kis távolságról ez nagyon kis sebesség. Nem kötekedni akarok, de ez tipikusan olyan pont, ahol pontosítani kellene a szabályozást.<br />
<br />
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882291" class="reply_nick_40297" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882291 );">@OkoskaTo:rp</a>: az, hogy mennyi gyalogost ütnek el zebrán, engem is kifejezetten érdekelne.<br />
<br />
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882150" class="reply_nick_278921" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882150 );">@schdl</a>: a fókusz a gyalogátkelőhelyek biztonsági felülvizsgálata kellene, hogy legyen a zebrák kamerázásával együtt. Azt mondjuk lehetne lesből.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882729
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-13T23:34:49+01:00
2010-12-13T23:34:49+01:00
Zsola777
http://blog.hu/user/32857
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882712" class="reply_nick_57803" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882712 );">@szl1973</a>: <a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882712" class="reply_nick_57803" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882712 );">@szl1973</a>: Kiváló érv, illik a témához is. Még valami?
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882712
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-13T23:32:01+01:00
2010-12-13T23:32:01+01:00
szl1973
http://blog.hu/user/57803
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882032" class="reply_nick_32857" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882032 );">@Zsola777</a>: Okostojás
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882703
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-13T23:30:53+01:00
2010-12-13T23:30:53+01:00
Zsola777
http://blog.hu/user/32857
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882664" class="reply_nick_442142" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882664 );">@Képzelt Riporter</a>: Így van.<br />
Azzal a különbséggel, hogy van miről beszélni, a gyalogosok és biciklisek KRESZ-oktatásáról, és persze a szigorúbb vizsgákról autósoknál, motorosoknál.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882683
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-13T23:28:00+01:00
2010-12-13T23:28:00+01:00
Zsola777
http://blog.hu/user/32857
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882638" class="reply_nick_442142" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882638 );">@Képzelt Riporter</a>: Nem azt vitatom, hogy a gyalogosnak elsőbbsége van a zebrán, hanem azt mondtam, hogy oda csak akkor léphet, ha meggyőződött annak a veszélytelenségéről!<br />
<br />
Akkor összefoglalom:<br />
<br />
3. 21.<br />
(5) A gyalogos az úttesten a kijelölt gyalogosátkelőhelyen, ... a legrövidebb áthaladást biztosító irányban mehet át.<br />
(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.<br />
(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. <br />
<br />
Úttest=úttest. Mit nem lehet ezen érteni?<br />
<br />
Ezt nem tudatosította a média (mindegyik!), félinformációkat sulykoltak, ennek megfelelően mindenki elhitte csak, hogy a zebrán elsőbbsége van. Körültekintésről szó sem volt. Meg arról sem, hogy a gyalogosokat is oktatni kell.<br />
És mint kezdtem, nem mindegy, hogyan lép le, és NEM CSAK az autósok a hibásak.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882664
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-13T23:24:42+01:00
2010-12-13T23:24:42+01:00
Képzelt Riporter
http://blog.hu/user/442142
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882574" class="reply_nick_32857" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882574 );">@Zsola777</a>: A lényeg a 3/43/2. Úgy kell megközelíteni, hogy meg tudj állni. Innentől nincs miről beszélni. Hacsak a gyalog nem tényleg a semmiből ugrott a zebrára, akkor elsőbbsége van.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882638
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-13T23:19:55+01:00
2010-12-13T23:19:55+01:00
Képzelt Riporter
http://blog.hu/user/442142
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882552" class="reply_nick_32857" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882552 );">@Zsola777</a>: Amit te idéztél, az kb azt szabályozza, hogy a gyalogos nem ugorhat takarásból az úttestre (zebrára sem), és nem állhat meg a közepén esőtáncot lejteni. <br />
<br />
Amúgy idéztem a 43. §-t, ami egyértelműen kimondja, hogy zebra elvileg nem lehet féktávon belül, mert úgy kell megközelíteni, hogy meg tudj állni.<br />
<br />
Attól, hogy a zebra úttest, attól még a gyalogosnak elsőbbsége van rajta. Már akkor is elsőbbsége van, ha lelépni készül rá.<br />
<br />
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882551" class="reply_nick_158061" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882551 );">@Spiritmonger</a>: "senki sem csámborogna, és a gyalogosok sérülésével járó balesetek is sokkal ritkábbak lennének "<br />
<br />
Én nem vennék rá mérget. Gyakran hiába állsz az úttest szélén a zebránál, nem áll meg senki. Ha meg a külsőben meg is állnak, a belsőben lazán zúznak tovább. Szóval néha annyit tudsz csak tenni, hogy lelépsz, és reménykedsz, hogy vagy megállnak, vagy félre tudsz ugrani. Engem tényleg nagyon komolyan érdekelne, hogy abból a sok gyalogosgázolásból mennyi történt zebrán...
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882574
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-13T23:10:18+01:00
2010-12-13T23:10:18+01:00
Zsola777
http://blog.hu/user/32857
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882552" class="reply_nick_32857" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882552 );">@Zsola777</a>: Jó, az út túl általános. A lényeg a III. 21/5.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882552
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-13T23:06:37+01:00
2010-12-13T23:06:37+01:00
Zsola777
http://blog.hu/user/32857
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882482" class="reply_nick_442142" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882482 );">@Képzelt Riporter</a>: Látom, te meg ott áltál meg. Olvass még tovább :)<br />
Hát pedig a zebra nem járda, hanem az úttest része, arra is vonatkozik, hogy körül kell tekinteni.<br />
Ott biztonságosan kell átkelnie, ahol nincs zebra, ott még a forgalmat sem zavarhatja. A következők illenek ide:<br />
<br />
I. Az úttal kapcsolatos fogalmak<br />
a) Út: a gyalogosok és a közúti járművek közlekedésére szolgáló közterület (közút), illetőleg magánterület (közforgalom elől el nem zárt magánút).<br />
<br />
III. 21. (5) A gyalogos az úttesten a kijelölt gyalogosátkelőhelyen...<br />
<br />
Tehát úttest. Amúgy szeretheted :)
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882551
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-13T23:06:28+01:00
2010-12-13T23:06:28+01:00
Spiritmonger
http://blog.hu/user/158061
világéletemben gyalogos voltam, nincs 10 éve, hogy minden nap vezetek sokat, és csak azt tudom mondani, hogy alapvetően a gyalogosok hibáznak<br />
<br />
engem anno édesanyám kézen fogott, megtanított közlekedni, felismerni a lámpát, zebrát, közeledő autókat, megtanította azt, hogy mindig körülnézzek, mielőtt lelépek az úttestre, ne szaladjak ki autó mögül se kutyáért, se labdáért, és még sok-sok okos dolgot is megmutatott kölyökkoromban, és ennek eredményeképpen még necces helyzetbe se kerültem<br />
a gyaloglást kresz vizsgához kötném, akinek nincs meg, az otthon marad<br />
lehet, hogy utópisztikusan hangzik, de ez beválna, ok nélkül senki sem csámborogna, és a gyalogosok sérülésével járó balesetek is sokkal ritkábbak lennének
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882500
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-13T22:59:43+01:00
2010-12-13T22:59:43+01:00
Képzelt Riporter
http://blog.hu/user/442142
További vitákat megelőzendő: "43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik.<br />
<br />
(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, a jármű vezetőjének csak olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a jármű vezetője az elsőbbségadási kötelezettségének eleget tudjon tenni. A jármű vezetőjének a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet csak fokozott óvatossággal és olyan sebességgel szabad megközelítenie, hogy a járművel, amennyiben szükséges, a gyalogos átkelőhely előtt meg is tudjon állni.<br />
<br />
(3) A kijelölt gyalogosátkelőhely előtt megálló vagy forgalmi okból álló jármű mellett meg kell állni és továbbhaladni akkor szabad, ha a vezető meggyőződött arról, hogy azt a gyalogosok elsőbbségének a megsértése nélkül megteheti.<br />
<br />
(4) A vezetőnek fokozottan ügyelnie kell az úttesten<br />
<br />
a) villamos megállóhelynél levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között áthaladó gyalogosok, a menetrend szerint közlekedő járművek megállóhelyéről az úttestre lelépő gyalogosok, az autóbuszra felszálló és arról leszálló gyermekek, továbbá<br />
<br />
b) egyedül vagy csoportosan haladó (áthaladó) gyermekek, a koruk, testi fogyatékosságuk vagy más ok miatt saját biztonságukra ügyelni felismerhetően nem képes személyek<br />
<br />
biztonságának a megóvására."
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882482
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-13T22:57:33+01:00
2010-12-13T22:57:33+01:00
Képzelt Riporter
http://blog.hu/user/442142
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882388" class="reply_nick_32857" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882388 );">@Zsola777</a>: Ezt de szeretem. Az a cikkely úttestre vonatkozik, ha nincs gyalogátkelőhely. A gyalogátkelőhely elsőbbségi viszonyait a következő pont szabályozza (nem kellett volna sokkal tovább olvasnod): "(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van."<br />
<br />
De gyengébbek kedvéért a 8-as pont tisztázza a kérdést: "(8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud."
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882388
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-13T22:47:17+01:00
2010-12-13T22:47:17+01:00
Zsola777
http://blog.hu/user/32857
3. 21. (6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.<br />
Sok gyalogos nem ennek megfelelően viselkedik. Elsőbbsége meg akkor van, ha veszélytelen volt, amikor lelépett (tehát nem féktávolságon belül).<br />
Tény, hogy sokan nem elég körültekintőek a zebra megközelítésénél, de a média is azt sulykolta, hogy a gyalogosnak elsőbbsége van. De nem mindegy, hogyan. Különben sem a tévéből kell megtanulni a szabályokat. Ja, emlékszik még valaki a Közlekedj okosanra? Az miért nincs?
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882384
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-13T22:47:04+01:00
2010-12-13T22:47:04+01:00
Képzelt Riporter
http://blog.hu/user/442142
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882309" class="reply_nick_344226" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882309 );">@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!</a>: "átcsúsztam a zebrán" Kresznek az a része megvan, hogy a zebrát olyan sebességgel vagy köteles megközelíteni, hogy biztosan meg tudj állni? Téged lehetne elküldeni a felelőtlen, szabálytalan, beképzelt kurvaanyádba. Gondolom a néni nem tette meg, mert nálad valamivel értelmesebb volt, és nem teszem meg én sem.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882309
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-13T22:40:16+01:00
2010-12-13T22:40:16+01:00
-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!
http://blog.hu/user/344226
velem egyszer egy 70 és a halál között lévő öreganyám eljátszotta, hogy az ónosesős úton szó szerint leUGROTT a zebrára, NEKIFUTÁSBÓL. mélyen féktávon belül..<br />
<br />
ugye ilyenkor micsinál az ember, belelép a fékbe. aha, négy álló kerékkel csúsztam tovább, öreganyám azzal a lendülettel átért előttem, átcsúsztam az egész zebrán, ajtó kinyit és a figyelmetlen kurvaannyába küldtem el. bocs, de erre ez a reakció. <br />
oké, hogy öreg, de életösztöne attól még van, nem?<br />
neki nem volt.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882300
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-13T22:39:34+01:00
2010-12-13T22:39:34+01:00
Képzelt Riporter
http://blog.hu/user/442142
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882032" class="reply_nick_32857" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882032 );">@Zsola777</a>: Gyalogos a zebrán nem tud szabálytalankodni, tekintve, hogy feltétlen elsőbbsége van. Az, hogy néha bárhol leugrálnak a járdáról, gyakran takarásból, más lapra tartozik. Engem az érdekelne, hogy hány gyalogost ütnek el zebrán, és mennyit azon kívül.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882291
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-13T22:38:43+01:00
2010-12-13T22:38:43+01:00
OkoskaTo:rp
http://blog.hu/user/40297
A balesetek száma irreleváns, ha nem rakod mellé az adott úttípuson megtett kilométereket / áthaladó járművek számát stb. Nem véletlen, hogy lakott területen belül több a gyalogos gázolás, mint az autópályákon.<br />
<br />
Az M6-os jó baleseti statisztikája főleg onnan jön össze, hogy szinte alig van rajta forgalom (ld. a fent említettek!).<br />
<br />
Egyébként azt is jó lenne a statisztika mellé rakni, hogy pl. a gyalogos gázolásoknál hány százalékban hibás ez vagy az a fél, és hogy milyen szabály megsértésére vezethető vissza a baleset. Pl. a híradókban elég sok olyanról hallani, amikor zebrán ütnek el gyalogost.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882226
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-13T22:32:40+01:00
2010-12-13T22:32:40+01:00
Zsola777
http://blog.hu/user/32857
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882094" class="reply_nick_321996" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882094 );">@anyádbogár</a>: Igen, egyetértek. A beavatkozással viszont nagy baj, hogy többnyire kimerül szimpla sebességmérésben. Közben meg van egy rakás szabálytalanság, sőt: notórius szabálytalankodó. A gyalogosok oldalán is.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882150
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-13T22:24:16+01:00
2010-12-13T22:24:16+01:00
schdl (törölt)
http://blog.hu/user/278921
Érdekes ez az okfejtés, de nem látom, mire szeretne kilyukadni a posztoló. <br />
Ezt értem:<br />
"Ez számomra egyértelműen kijelöli a Rendőrség és a belterületi utakat karbantartó és fejlesztő társaságok által fókuszba helyezendő területet." - és mi az a terület? Kerületre, utra lebontva értendő, vagy úgy általában az összes gyalogátkelő? Mert minden gyalogosátkelőhöz rendőrt állítani, az minden, csak nem fókusz.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882094
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-13T22:17:25+01:00
2010-12-13T22:17:25+01:00
anyádbogár
http://blog.hu/user/321996
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol?fullcommentlist=1#c11882032" class="reply_nick_32857" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11882032 );">@Zsola777</a>: többet ülök autóban, mint amennyit átkelek zebrán, de jópár "autós társ" viselkedése kicsapja nálam a biztosítékot. nagyon helyeslem a helyi rendőri erők hozzáállását, a legtöbb sebességmérést a "belvárosi" szakaszon, a gyalogátkelőhelyek közelében végzik és nemegyszer voltam tanúja, hogy zebránál előző autósnak utánaeredtek...
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/13/erdekes_tenyadatok_kozlekedesunkrol/full_commentlist/1#c11882032
Válasz erre: Érdekes közlekedési baleseti adatok
2010-12-13T22:11:27+01:00
2010-12-13T22:11:27+01:00
Zsola777
http://blog.hu/user/32857
Most már egy olyan tanulmány is érdekelne, hogy a gyalogosok milyen körültekintés mellett lépnek a zebrára, illetve, mennyire ismerik a KRESZ-t. Amit általános iskolában itt-ott oktatnak is.<br />
És ezt nem azért írom, mert védeni akarom az autósokat a zebrás gázolásnál, de vizsgálni kellene mindkét fél felelősségét, ennek arányát, a baleset okait. Aztán lehetne megtenni a megfelelő óvintézkedéseket.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/02/latszani_es_latni_buntetni/full_commentlist/1#c11770393
Válasz erre: Látszani és látni! Büntetni!
2010-12-03T07:52:46+01:00
2010-12-03T07:52:46+01:00
kszabo
http://blog.hu/user/32970
Hagyd már a nyugatot, ott is ugyanezek a szarok futnak az úton, végül is ők tervezték :) Utoljára a hadseregben láttam napi műszaki vizsgálatot, ha megkérdeznél egy autóvezetőt, azt sem tudná mi az. Csupán garázsba be, vagy kiálláskor kellene néha a reflektorokat megnéznie a falon, ha meg fordítva áll, akkor a hátsó fényeket. Üdv
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/02/latszani_es_latni_buntetni/full_commentlist/1#c11769532
Válasz erre: Látszani és látni! Büntetni!
2010-12-02T23:51:43+01:00
2010-12-02T23:51:43+01:00
subtotal
http://blog.hu/user/181309
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/02/latszani_es_latni_buntetni?fullcommentlist=1#c11768206" class="reply_nick_32970" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11768206 );">@kszabo</a>: amit a csere nehézségéről írsz, az sajnos igaz, de ki mint vett :) úgy tejel...de tőlünk nyugatra mégsem látsz ennyi vaksi autót. Lehet, hogy ott jobban telik erre, de mégsem hiszem, hogy csak ezen múlna.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/02/latszani_es_latni_buntetni/full_commentlist/1#c11768206
Válasz erre: Látszani és látni! Büntetni!
2010-12-02T21:31:16+01:00
2010-12-02T21:31:16+01:00
kszabo
http://blog.hu/user/32970
Ha helyben kicseréli a söfőr, akkor .... <br />
Sajnos a ma futó autók többsége úgy kapta meg a típus engedélyét, hogy nem lehet benne égőt cserélni csak szervizben. A pályacsúcs, az ahol ezért ki kell venni az első kereket, utána a műanyag dobvédőt és akkor jut sz el az égőcsere előszobájába. Maguk az izzók sem a szabványosítás iskolapéldái. <br />
Ettől csak az volt a nagyobb svindli, amikor a pótkerék lezüllött egy talicskakerék színvonalára, pedig mást sem hallasz mint: létfontosságú, hogy az ugyanazon tengelyen lévő gumiabroncsok szigorúan azonosak legyenek: azonos futófelület, azonos méret és azonos indexek (sebesség és súly) ........ <br />
Üdv
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/02/latszani_es_latni_buntetni/full_commentlist/1#c11763644
Válasz erre: Látszani és látni! Büntetni!
2010-12-02T14:29:58+01:00
2010-12-02T14:29:58+01:00
Laci Today Magazin
http://blog.hu/user/520993
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/02/latszani_es_latni_buntetni?fullcommentlist=1#c11763588" class="reply_nick_181309" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11763588 );">@subtotal</a>: az öntudatos Magyar Autós zt másképp gondolja, sajnos. Ha Gyurcsány azt mondja Orbánnak, hogy lop, akkor Orbán nem azt mondja, hogy nemlopok, hanem hogy TE lopsz. <br />
Szóval itt ha hibs valaki, akkor is vádaskodik. <br />
A lízingelt rendőrautókról: pomázon lakom és a pomázi őrs KAPOTT egy ford terepjárót, tehát a saját tulajdona. Az összestöbbi rendőrautó nemtom kié, de az az egy amit közelről ismerek, a Rendőrség tulajdona. <br />
A párezres csek valóban "emberibb", a csekknek nem az emberségesség a lényege, hanem a távoltartás bizonyos rossz szokásoktól.<br />
Övet mindig bekapcsolom - kivéve ha motorral vagyok :)
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/02/latszani_es_latni_buntetni/full_commentlist/1#c11763588
Válasz erre: Látszani és látni! Büntetni!
2010-12-02T14:26:06+01:00
2010-12-02T14:26:06+01:00
subtotal
http://blog.hu/user/181309
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/02/latszani_es_latni_buntetni?fullcommentlist=1#c11762931" class="reply_nick_520993" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11762931 );">@Laci Today</a>: én azt gondolom, hogy az az autós, aki nem vette meg magának onnan az izzót, ahonnan neki tetszett volna, ne foglalkozzon azzal, hogy a Rendőrség kitől veszi :)<br />
A Rendőrség autói pedig ha jól tudom lízingeltek fullos karbantartási szerződéssel, úgyhogy nem lehet azt mondani, hogy nincs rá zsé.<br />
A párezer Ft-os csekket én sokkal emberibbnek tartom, ha következetesen kiosztják, mint a többtízezreseket, amiket aztán nem tudnak behajtani.<br />
Engem utoljára övhasználat elmulasztása miatt büntettek 3,5 éve, 2eFt volt. 500 métert mentem csak, de ezt ők nem tudhatták, jogos volt a büntetés. Azóta nagyon rövid távokra is bekapcsolom, de nem azért, mert mondjuk 2 évente ne tudnék párezret kifizetni, ha elkapnak.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/12/02/latszani_es_latni_buntetni/full_commentlist/1#c11762931
Válasz erre: Látszani és látni! Büntetni!
2010-12-02T13:29:37+01:00
2010-12-02T13:29:37+01:00
Laci Today Magazin
http://blog.hu/user/520993
Ja!<br />
Én is megyek múltkor, valami megy előttem, nem látom, a jobbhátsó lámpája ég csak. Megelőzöm: elöl meg csak a bal. Ehhez már hozzá vagyok szokva, nem ezen háborodtam fel, hanem hogy rendőrautó volt. NEKIK LEHET??? És mielőtt arra hivatkoznának, hogy kevés az állami apanázs: ha nekem nem égne, ÉN hivatkozhatnék-e anyagi okokra?<br />
<br />
egyébként az ötleteid jók, de van mit finomítani, pl ha a rendőr izzókészletet árulna, biztos lenne aki támadná hogy miért pont az XY cégtől veszik az izzókat. A helyszíni csere sem megoldás, hiszen ma már az emberek nagy többsége a motorháztetőt sem tudja felnyitni. Én egyébként MINDIG felkapcsolom, pont ezért SOHA nem is foglalkozom vele. De egy alkalommal, jöttünk autóúton, kislányomnak pisilni kellett megálltunk, és amikor elindultunk verőfényes napsótésben), elfelejtettem felkapcsolni. Naná megállítottak. "tuggyamérállítottammeg?" bírom ezt a kioktató stílust, persze egyből kapcsoltam. Erre aszongya a rend udvarias őre:<br />
-Nem bánja, ha megbüntetem?<br />
-Úristen! Meg lehet úszni?<br />
-Nem. <br />
-Akkómékérdi? Mennyi?<br />
És adott egy EZERforintos csekket. Hát egy szaros ezres, én nem lenézem a pénzt, de a mai világban, egy EZRES büntinek mi értelme van? Nincs elrettentő ereje, bevételnek is túl kicsi, egyszóval: mi ÉRTELME van ezer forint büntetésnek? Szó se róla, örültem h. csak ennyi, csakhát: mi értelme neki?<br />
Ilyen büntetések mellett persze, ha kiég valaki izzója, továbbra is szarik rá.<br />
Az indexről nem is beszélve. Azt akkor se használják, ha működik.<br />
Üdv<br />
LaciToday
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/11/22/mit_kellene_tenni_a_kerekparos_kozlekedessel/full_commentlist/1#c11651375
Válasz erre: Mit kellene tenni a kerékpáros közlekedéssel?
2010-11-22T16:36:55+01:00
2010-11-22T16:36:55+01:00
Laci Today Magazin
http://blog.hu/user/520993
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/11/22/mit_kellene_tenni_a_kerekparos_kozlekedessel?fullcommentlist=1#c11650951" class="reply_nick_481061" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11650951 );">@Mária néni</a>: hú ebben milyen sok előítélet és milyen kevés valós tudás van :)
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/11/22/mit_kellene_tenni_a_kerekparos_kozlekedessel/full_commentlist/1#c11651361
Válasz erre: Mit kellene tenni a kerékpáros közlekedéssel?
2010-11-22T16:35:23+01:00
2010-11-22T16:35:23+01:00
subtotal
http://blog.hu/user/181309
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/11/22/mit_kellene_tenni_a_kerekparos_kozlekedessel?fullcommentlist=1#c11650337" class="reply_nick_520993" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11650337 );">@Laci Today</a>: örülök, hogy egy véleményen vagyunk. Ez a blog pont nem arról szól, hogy szekáljuk a kerósokat. De ők is a közlekedés résztvevői és szerintem ahogy sok autósnak, úgy nekik is alapvető ismerethiányuk van még a KRESZ terén is, nemhogy az általad említett közlekedési kultúra viszonylatában. <br />
<br />
Az alapvető különbség, hogy ők úgy vesznek részt a forgalomban, hogy csak 'elvileg' kell tudniuk a szabályokat és nem lehet például megvonni tőlük a forgalomban részt vevés jogát, ahogy bármi más jármű esetében pedig ezt lehet. Ezért kellene jogosítvány, amit be kellene mutatni a rendőrnek ellenőrzéskor és bevonható is lenne.<br />
<br />
Lehet pontatlan voltam a gyerekek forgalomban történő kiengedése kapcsán: én azt gondolom, hogy szülői/nagykorú felügyelettel és csak azzal részt vehetnének részt, de önállóan csak akkor, ha van papír. Szülői felügyelet esetén természetesen nem a kiskorú, hanem a szülő/nagykorú vállalja a felelősséget.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/11/22/mit_kellene_tenni_a_kerekparos_kozlekedessel/full_commentlist/1#c11650951
Válasz erre: Mit kellene tenni a kerékpáros közlekedéssel?
2010-11-22T15:56:52+01:00
2010-11-22T15:56:52+01:00
Mária néni
http://blog.hu/user/481061
Bicikli nem való a városi forgalomba. Takarodjanak ki az erdőbe meg falura tekerni.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/11/22/mit_kellene_tenni_a_kerekparos_kozlekedessel/full_commentlist/1#c11650337
Válasz erre: Mit kellene tenni a kerékpáros közlekedéssel?
2010-11-22T15:10:38+01:00
2010-11-22T15:10:38+01:00
Laci Today Magazin
http://blog.hu/user/520993
Látom még nincs kisgyerek-tapasztalatod :)<br />
Óvodásról írod:<br />
"Kiengednéd az óvodást az útra, ha már megtanult bicajozni? Én inkább csak zárt helyen engedném, felügyelet mellett biciklizni."<br />
<br />
A lányom szeret biciklizni, ha van értelme. Ha bicajjal megyünk a fagyishoz vagy ilyesmi. Van nálunk park, nagy, tekerhetne körbe-körbe: de az neki unalmas, céltalan.<br />
Úgyhogy szerintem IGEN, ki kell vinni az útra, é sEGYETÉRTÜNK, felügyelet mellett. Ő teker a járdán, én megyek mellette, ezzel együtt: továbbra is kérdés hogy hogyan vizsgáztassam le?<br />
<br />
Mindenesetre zárt kertben v. játszótéren (ahol Te tartanád helyesnek) unalmas a bicajozás, sőt játszótéren veszélyes is, mert sok a többi kisgyerek, aki hirtelen elé eshet-szaladhat-ugorhat, és mivel még kicsi, nincs az ilyesmikre felkészülve és elütne mindenkit.<br />
Az meg nem életszerű, hogy egy üres játszótéren egyedül bicikliztetem. Akkor már inkább otthon marad Minimaxot nézni.<br />
<br />
ÚGY értem hogy a kresztudás alap, hogy manapság elég sajnos, ha a jogsit megszerzed. ENNÉL TÖBB KELLENE. (viselkedni tudás türelem satöbbi)<br />
<br />
Amit Te álom-kategóriának tartasz: én is csak feltételes módban írtam. ÉN úgy vezetek, hogy az ÉN gyerekeim egy normális közlekedésbe nőnek bele, megállunk zebránál, pirosnál, betartjuk a sebességhatárokat - sajnos látják azonban azt is, hogy mások ránk villognak, "apa miért integetett neked az a bácsi, és miért ideges?", szóval manapság sajnos sok olyan van, aki "bünteti" a szabályosan közlekedő másikautóst. De alapjában véve tőlem jót látnak. HA MINDENKI így csinálná - na EZ az álom, ebben van igazad. De el kell kezdeni valahol, és hol máshol, mint a saját házam táján?<br />
<br />
"Ha szerinted is alap a KRESZ ismeret, akkor ez mitől megregulázás? Szerintem egy 14 év alatti gyerek ne menjen ki a forgalomba szülői felügyelet nélkül."<br />
Elsőkérdésedre: attól tartom regulázásnak, hogy Te papírhoz kötnéd a biciklizést. Szerintem nem kell papír hozzá, nem itt van a baj. Az autósoknak van papírja, mégis szabálytalankodnak, sokat.<br />
Második mondatod az egész cikkednek mond ellent: eredetileg az volt az alapfelállás, hogy a biciklizés kötődjön valami engedélyhez papírhoz vizsgához, é nem volt szó kiskorúakról felnőttekről stb. Itt meg már azt írod, hogy gyerek szülői felügyelet nélük ne menjen ki: IGEN, ebben van ráció. Nem a papírban, amiről cikket írtál.<br />
Ugyanakkor a balesetek nagy részét nem a kiskorúak okozzák, hanem a felelőtlenek. (pl a biciklisfutár, aki nem áll meg pirosnál, aki parkoló autó mellett húz el gyorsan, és meg van lepve, ha rányitják az ajtót (tudom: az autós meg nézzen a tükörbe, mielőtt kinyitja). Arról nem beszélve, hány kivilágítatlan biciklista van: és ez tettenérhető, büntethető, MÉGSEM hordanak lámpát vidéken szinte sehol. Tehát már megint: VAN szabály, TUDJÁK a szabályt, és TOJNAK RÁ.<br />
És ezzel nincsenek egyedül a biciklisták. Autósok motorosok gyalogosok is sokan fegyelmezetlenek.<br />
<br />
De alapjában egy véleményen vagyunk, valamit tenni kéne, de szerintem nem a biciklistáknak CSAK, hanem minden közlekedőnek. <br />
szia<br />
Laci
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/11/22/mit_kellene_tenni_a_kerekparos_kozlekedessel/full_commentlist/1#c11649515
Válasz erre: Mit kellene tenni a kerékpáros közlekedéssel?
2010-11-22T14:03:59+01:00
2010-11-22T14:03:59+01:00
subtotal
http://blog.hu/user/181309
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/11/22/mit_kellene_tenni_a_kerekparos_kozlekedessel?fullcommentlist=1#c11649050" class="reply_nick_520993" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11649050 );">@Laci Today</a>: "Hülyeséget írsz. Bicajozni már óvodában megtanulnak ma már a gyerekek. Hogyan vizsgáztatnál egy óvodást?"<br />
Véleményt írok, amivel lehet vitatkozni, ahogy meg is teszed.<br />
Kiengednéd az óvodást az útra, ha már megtanult bicajozni? Én inkább csak zárt helyen engedném, felügyelet mellett biciklizni.<br />
<br />
"ÁLTALÁBAN VÉVE:<br />
-a kresz, meg a szabályok tudása, ez alap"<br />
De ha ez alap akkor miért nem lehet ellenőrizni? Vagy miért kell a kettős mérce? Miért nem elég ugyanez a gépjárművezetőknél is, hogy az alap?<br />
<br />
"-nem TANÍTANI kellene, hanem NEVELNI.<br />
Ehhez meg nem kell jogosdítványtanfolyam, elég lenne ha:<br />
-osztályfőnöki órán lenne szó erről<br />
-a gyerekek a szüleiktőlé JÓ mintát látnának. "<br />
Sajnos bármennyire is egyet értek a pontjaiddal, szerintem ez álom kategória.<br />
<br />
"Szóval Te most OBJEKTÍV akartál lenni, de valójában megreguláznád a bicajosokat, és ezt OBJEKTÍV tényekkel akarod alátámasztani. "<br />
Ha szerinted is alap a KRESZ ismeret, akkor ez mitől megregulázás? Szerintem egy 14 év alatti gyerek ne menjen ki a forgalomba szülői felügyelet nélkül.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/11/22/mit_kellene_tenni_a_kerekparos_kozlekedessel/full_commentlist/1#c11649050
Válasz erre: Mit kellene tenni a kerékpáros közlekedéssel?
2010-11-22T13:31:33+01:00
2010-11-22T13:31:33+01:00
Laci Today Magazin
http://blog.hu/user/520993
Hülyeséget írsz. Bicajozni már óvodában megtanulnak ma már a gyerekek. Hogyan vizsgáztatnál egy óvodást?<br />
<br />
Nem a Kresz nemtudása a baj, hanem a be nem tartása. És nem csak a biciklistáknál, hanem mindenkinél. Autósból is találsz parasztot, gyalogosból is birkát, motorosból is kámikázét.<br />
<br />
Szóval Te most OBJEKTÍV akartál lenni, de valójában megreguláznád a bicajosokat, és ezt OBJEKTÍV tényekkel akarod alátámasztani. <br />
FONTOS!!! Ne az egyes közlekedési formák ellen lépjünk már fel. <br />
<br />
Szóval ne AZT írd, hogy a biciklis ilyen, vagy az autós olyan stb. ÁLTALÁBAN VÉVE:<br />
-a kresz, meg a szabályok tudása, ez alap<br />
-nem TANÍTANI kellene, hanem NEVELNI. <br />
Ehhez meg nem kell jogosdítványtanfolyam, elég lenne ha:<br />
-osztályfőnöki órán lenne szó erről<br />
-a gyerekek a szüleiktőlé JÓ mintát látnának. <br />
<br />
El kel magyarázni, hogy fiam ha egyszer majd jól tudsz vezetni és nagy autód van, attól még nem kell mindenki mást levillogni lealázni az útról. Ha bicajod lesz, nem kell visszaélni vele hogy nincs rendszámod, és pirosnál meg kell állni. Ha nem lesz semmid és gyalogolsz, akkor is figyelj oda. És ha motorozni fogsz, tudjuk hogy AZÉRT veszel motort hogy haladni tudj dugóban is, tehát szabálytalankodni fogsz, de FIGYELJ ODA másokra, ne hozd őket rossz helyzetbe egy hirtelen előzéssel satöbbi.<br />
<br />
És a végén kiderülne, hogy NEM a kresztudásról szól már régen az egész. Társadalmi problémáról szól.<br />
Mindenki leszarja a másikat, mindenki a saját érdekét nézi, és az utakon is előjön ez. ÉN érjek oda hamarabb, ÉN legyek az első a pirosnál, ÉN még átmegyek rajta, ÉN vagyok a gyorsabb.<br />
<br />
Tehát a helyes nevelés: türelem, egymásra odafigyelés, odafigyelve közlekedés. Nem csak a biciklistáknak: mindenkinek. És Felnőtt Társadalom: el lehet kezdeni! Tessék normálisan közlekedni, hogy a gyerekek már ebbe nőjenek bele!<br />
<br />
Ennyi.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/11/17/amire_buszkek_lehetunk_az_elmult_20_evbol/full_commentlist/1#c11605378
Válasz erre: Amire büszkék lehetünk az elmúlt 20 évből
2010-11-17T18:39:29+01:00
2010-11-17T18:39:29+01:00
Vincent
http://blog.hu/user/101735
Teljes mértékben egyetértek a leírtakkal. Annyit tennék hozzá, hogy az elmúlt 20 év beruházásainak köszönhető, hogy egyrészt az autópályáink jobb állapotban vannak, mint például Ausztriáé, másrészt a vasúti pályáink állapota Albániáéhoz hasonlít. Ami a további lépéseket illeti, tényleg nem tűnnek megalapozottnak. Érthetetlen például az M1-es három sávosra bővítésének szándéka akkor, amikor az M2-esen hetente halnak meg autósok azért, mert csak helyenként 2x2 sávos, miközben kis ráfordítással a határig ki lehetne szélesíteni (a hely megvan hozzá, még az utat keresztező felüljárók alatt is). Arról nem is beszélve, hogy egy korábbi tanulmány szerint a Kecskemét-Dunaújváros-Székesfehérvár tengelyen tervezett gyorsforgalmi út megépítése esetén a délről érkező forgalom 40%-a nem zúdulna rá a körgyűrűre. Ehhez képest az M8-as ezen részének kiépítése szinte sehol sem tart, sőt, a legutóbbi hírek szerint már csak 2x1 sávosra tervezik ezt a szakaszt.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/11/08/kozlekedesi_balesetek_halottak_trendek/full_commentlist/1#c11522795
Válasz erre: Közlekedési balesetek, halottak, trendek
2010-11-08T17:27:31+01:00
2010-11-08T17:27:31+01:00
subtotal
http://blog.hu/user/181309
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/11/08/kozlekedesi_balesetek_halottak_trendek?fullcommentlist=1#c11522687" class="reply_nick_532182" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11522687 );">@Car-why</a>: a statisztika ezen részéről külön posztot tervezem írni. Köszi a visszajelzést!
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/11/08/kozlekedesi_balesetek_halottak_trendek/full_commentlist/1#c11522687
Válasz erre: Közlekedési balesetek, halottak, trendek
2010-11-08T17:18:10+01:00
2010-11-08T17:18:10+01:00
Car-why
http://blog.hu/user/532182
Nagyon tetszik a cikk. Magam is úgy gondolom, hogy a baleseti statisztikákat nem befolyásolja a bősz trafipaxolás. Véleményem szerint a több autó több balesetet jelent a gépkocsi állományunk pedig csökken.<br />
A másik érvem pedig A KSH adataiban rejlik: 2009 es adatok szerint a járművezetők hibájából kialakult 16.511 balesetből a sebesség nem megfelelő alkalmazása 4.901 alkalommal volt kiváltó ok. Így valóban arányaiban a legmagasabbat ez az ok képviseli (bár az elsőbbség meg nem adása is 4.323 alkalommal volt okozó, és erre nem nagyon látunk kampányt). Azonban ha részleteiben vizsgáljuk akkor kiderül, hogy ebből a z előírt sebesség be nem tartása mindössze 170 alkalommal !! vezetett balesethez. A többi a sebesség nem megfelelő megválasztása az útviszonyokhoz (3.837), a forgalmi viszonyokhoz (218), az időjárási és látási viszonyokhoz (424). Ezek az emberek relatív gyorhajtás közben okoztak balesetet, tehát betartották az előírt, trafipaxolható sebességkorlátozást.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/11/08/kozlekedesi_balesetek_halottak_trendek/full_commentlist/1#c11521791
Válasz erre: Közlekedési balesetek, halottak, trendek
2010-11-08T15:56:52+01:00
2010-11-08T15:56:52+01:00
subtotal
http://blog.hu/user/181309
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/11/08/kozlekedesi_balesetek_halottak_trendek?fullcommentlist=1#c11520950" class="reply_nick_134424" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11520950 );">@Németh András</a>: Objektív felelősséget 2008 januárjában vezették be, de ha megnézed az első ábrát, a 12 havi mozgóátlag már 2007 közepétől esésben van. Persze jelentős hatása van a javuló statisztikában annak is, de szerintem nem köthető kizárólag hozzá a javuló folyamat, mert nem onnan indul.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/11/08/kozlekedesi_balesetek_halottak_trendek/full_commentlist/1#c11521730
Válasz erre: Közlekedési balesetek, halottak, trendek
2010-11-08T15:50:50+01:00
2010-11-08T15:50:50+01:00
subtotal
http://blog.hu/user/181309
<a href="http://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/11/08/kozlekedesi_balesetek_halottak_trendek?fullcommentlist=1#c11520950" class="reply_nick_134424" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 11520950 );">@Németh András</a>: Ha megnézed a 4-ik ábrát, azon jól látható, hogy folyamatosan esik az érték, nem egyszeri javulás, hanem évről évre javulás tapasztalható.<br />
Ha pedig megnézed a táblázatot, azon is látszik, hogy a 2009 évi halálos balesetek 45 és 75 között szóródnak, de többségében 60 feletti értékek vannak. 2010-ben viszont júliusig 50 alattiak az értékek, ez törik meg július és augusztus folyamán és ugrik vissza 60 környékére. Emiatt mondom, hogy megállt a javulás, hogy trendforduló-e, azt mém én is csak kérdem. :)
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/11/08/kozlekedesi_balesetek_halottak_trendek/full_commentlist/1#c11520984
Válasz erre: Közlekedési balesetek, halottak, trendek
2010-11-08T14:41:41+01:00
2010-11-08T14:41:41+01:00
Németh András
http://blog.hu/user/134424
Ha a statisztika javító hatások 2009 július augusztusában mutatkoztak először, akkor természetes hogy az előző évihez viszonyítva a 2010 július augusztusi eredmény már nem mutat javulást. Hisz már 2009-ben is jók voltak az eredmények.
https://magyarorszagcruise.blog.hu/2010/11/08/kozlekedesi_balesetek_halottak_trendek/full_commentlist/1#c11520950
Válasz erre: Közlekedési balesetek, halottak, trendek
2010-11-08T14:38:44+01:00
2010-11-08T14:38:44+01:00
Németh András
http://blog.hu/user/134424
Szerintem érdemes elgondolkozni azon hogy mikor vezették be az objektív felelősség elvét. Mert ha jól tudom utána a balesetek száma szépen megzuhant.<br />
<br />
De ha van egy ilyen egyszeri nagyobb zuhanásod, akkor a statisztikák azt tizenkét hónapig tudják kimutatni az előző évihez képest. Ha eltelik egy év akkor ez a nagy javulás az egyik pillanatról a másikra eltűnik, hisz már az egy évvel azelőtti adat is a jó adat, így nincs különbség.