Magyarország autós szemmel

Minden, ami Magyarország közlekedéséhez kapcsolódik, autós szemszögből. Legapróbb dolgoktól a közlekedési koncepcióig.

Friss topikok

  • GML: A@drift: Az lehet, de abból a 100 Ft-ból jó esetben 20-30 Ft kerül ténlyegesen a útra, a többi 70-... (2011.11.30. 17:05) Használatarányos útdíj - a baj nem a kamionokkal van
  • 33621: A zsidó is azt mondja, hogy jobb a sűrű fillér mint a ritka forint ezt kellene az államnak belátni... (2011.05.26. 16:11) Tartjuk a rossz irányt! - 1
  • nagy vonalakban: Nagyon jó, hogy egyre kevesebben halnak meg az utakon, de ez a statisztika nem veszi figyelembe az... (2011.05.25. 11:32) 2011 sikeres 4 hónapja
  • Apika001: Köszönöm az elemzést! Hasznos, és korrekt információk, és remélem, megengedsz egy közérdekű non-pr... (2011.03.10. 10:12) 2010, a kevésbé halálos év
  • Dr. simonmondja.: Ellenségként. Ja. Ez valami új puritanizmus. Vagy lehet, hogy fékezni akarják a mozgást. Mert úgy... (2011.03.04. 00:02) Hogy tartsuk a rossz irányt

Linkblog

Hogy tartsuk a rossz irányt

2011.03.01. 23:00 | subtotal | 6 komment

A kormány mai 'csomagja' nagy csalódás minden, a közlekedéssel az A-ból B-be eljutásnál többet foglalkozó, az iránt érdeklődő ember számára. Nem szoktam politikai ügyekben bejegyzést írni, a mai kivétel.

A nagy bejelentésbe semmilyen olyan intézkedés, de még annak ígérete sem fért bele, ami ennek a sok tízezer ember megélhetését biztosító és több millió ember mindennapjait érintő területen változást hozna.

Kérdezhetitek, 'deháthiszen' a használat-arányos útdíj az smafu?

Nos, ez a téma nem új, hanem ebben a programban is megemlített elem, erről az is tanúskodik, hogy ezzel a témával már én is foglalkoztam 2010. októberben. Akkor elmondtam a véleményem magáról a használat-arányos rendszerről, viszont a bejelentés kicsit más megvilágításba helyezi a témát. Az akkori információk szerint ugyanis a kommunikáció fő csapásiránya az volt, hogy a többletbevétel az alsóbb rendű utak rendbetételére teremtett volna forrást, azonban ebben a csomagban említve ez a bevétel is betagozódik a hiányt csökkentő tételek közé a mindent elnyelő költségvetési kútban.

A másik problémám a Széll Kálmán tervvel kapcsolatban van, mivel a tragikus állapotban lévő alsóbbrendű utak szanálása kimaradt. Véleményem szerint biztosan bele lehetne venni a tervekbe a mellékutakat, még ha a főútvonalak műszaki tartalma miatt azokat nem lehetne közmunkásokkal rendbe tenni, bár sok rész feladatot biztosan meg tudnának ezekben az esetekben is velük oldani.

Amiket viszont tételesen hiányolok a tervekből:

- Hogyan fogunk ebben az országban európai színvonalú közlekedési infrastruktúrát fenntartani?

- Hogyan fog ez az ország jelentősen előrelépni a modern, fenntartható individuális közlekedés irányába és az állam hogyan kívánja ezt támogatni?

- Hogyan fogjuk a jelenleg évente majd félévvel öregebbé váló magyarországi gépjárműállomány átlagéletkorát évekkel fiatalabbá tenni, jelentősen növelve a modern aktív és passzív biztonsági eszközökkel ellátott autók számát, csökkentve ezzel a balesetek számát és azok súlyosságát is?

- Mikor rendezzük végre azt a nonszensz helyzetet, hogy a gépjármű fenntartók az állam legjobb finanszírozói között vannak, de az állam ellenségként tekint rájuk?

Példaként említeném többek között a több gépjármű birtoklásának büntetését (második autó megy A0-ba), az új vagy behozott autók forgalomba helyezésének akadályozását (regadó), a környezetszennyezési értékek teljes ignorálását a fenntartás során, a gépjárműcsere és névre vevés kiszipolyozását (átírási illeték, törzskönyv és forgalmi díja, ügyintézés menete). A lista közel sem teljes.

Ezen helyzetek rendezése valódi forradalmat hozhatna a közlekedésben. Jó irányban.

Címkék: közlekedés magyarország autó baleset autópálya autózás 2011

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarorszagcruise.blog.hu/api/trackback/id/tr672702607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

33621 2011.03.02. 20:37:45

Jól látod a helyzetet földim, én is a közlekedésben vagyok érintve a munkám által és bizony nálunk is lenne mit javítani. De bizony ahhoz pénz, pénz, és megint csak pénz kellene!

subtotal 2011.03.02. 20:44:07

@33621: Legalább azt meglépnék, amihez nem kell pénz, gondolom már akkor boldog lennél te is. Én is.

a-kis-herceg 2011.03.03. 17:15:09

a feudalizmusban? szekérrel tolják... lásd lézerblokkoló testvérek...

minek Út? hova a f*szba akarsz menni? van vhol munka? építkezés? autóeladás? vagy vmi?

az a pár politkusz akinek akkor is lesz S8+Q7 azok majd vesznek helikoptert vagy hummert... szerintem olcsóbb a népgazdaságnak...

nem kell út. mindenki a kiskertjéban otthon kapál...

a-kis-herceg 2011.03.03. 23:28:33

ja a poszt jó. azt elfelejtettem az előbb:)

subtotal 2011.03.03. 23:34:42

@a-kis-herceg: köszi! Azért éreztem az előző kommentből is, hiába voltál felettébb kritikus :)

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.03.04. 00:02:39

Ellenségként. Ja.
Ez valami új puritanizmus.
Vagy lehet, hogy fékezni akarják a mozgást.
Mert úgy dönget a pannon puma, hogy már le kell kötözni.