Magyarország autós szemmel

Minden, ami Magyarország közlekedéséhez kapcsolódik, autós szemszögből. Legapróbb dolgoktól a közlekedési koncepcióig.

Friss topikok

  • GML: A@drift: Az lehet, de abból a 100 Ft-ból jó esetben 20-30 Ft kerül ténlyegesen a útra, a többi 70-... (2011.11.30. 17:05) Használatarányos útdíj - a baj nem a kamionokkal van
  • 33621: A zsidó is azt mondja, hogy jobb a sűrű fillér mint a ritka forint ezt kellene az államnak belátni... (2011.05.26. 16:11) Tartjuk a rossz irányt! - 1
  • nagy vonalakban: Nagyon jó, hogy egyre kevesebben halnak meg az utakon, de ez a statisztika nem veszi figyelembe az... (2011.05.25. 11:32) 2011 sikeres 4 hónapja
  • Apika001: Köszönöm az elemzést! Hasznos, és korrekt információk, és remélem, megengedsz egy közérdekű non-pr... (2011.03.10. 10:12) 2010, a kevésbé halálos év
  • Dr. simonmondja.: Ellenségként. Ja. Ez valami új puritanizmus. Vagy lehet, hogy fékezni akarják a mozgást. Mert úgy... (2011.03.04. 00:02) Hogy tartsuk a rossz irányt

Linkblog

Mennyi autót vettünk eddig idén?

2011.03.16. 18:00 | subtotal | Szólj hozzá!

Győzelmi jelentésnek is felérne, hogy 2011 első két havában a gépjármű értékesítés Magyarországon majd 20%-kal emelkedett. Az autoszektor.hu információiból azonban az is kiderül, hogy ez hiába hangzik jól, sajnos az előző két évben akkora volt a bukta, hogy legfeljebb szépségtapaszként könyvelhető el egy amputált lábon.

A válság előtt, 2008 első két havában ugyanis 25824 gépjárművet helyeztek itthon forgalomba, 2009-ben ez a szám már csak 13294 (elképesztő 48,5%-os csökkenés), tavaly pedig 5822 (jelzővel el nem látható 56,2%-os zuhanás), majd idén az említett 19,9%-os emelkedéssel 6980. Ez a válság előtti időszak forgalmának még mindig 27%-a mindössze a növekedés dacára. Diagramon ábrázolva látszik csak igazán, hogy milyen elkeserítő továbbra is a helyzet:

 

Az okokat tudjuk: a válság okozta hitelkrízis (hitelkrízis okozta válság??), az általa generált CHF erősödés, elhibázott gazdaságpolitika miatt gyengülő forint és az e mellett életbe léptetett jelentős szigorítás a hitelfelvételi feltételekben.

Mi történt azóta, ami segítheti a gépjárműeladásokat? A legmagasabb bevallott jövedelemmel rendelkező munkavállalók tagadhatatlanul jelentős adókedvezménye lehet ilyen hatással, valamint a gazdasági növekedés beindulásának első világos jelei is átbillenthetnék a nagyon alacsony kockázatvállalási hajlandóságot. Ezek azonban tömegesen nem valószínű, hogy idén éreztetik hatásukat.

Nézzük mi történik mindeközben a világ autópiacain!

Kínában az elmúlt években állami szubvenciókkal felfuttatott - idén év végével megszüntetették az adókedvezményeket és a támogatásokat is - gépjárműpiac mindössze 2,6%-os növekedést könyvelt el, ezzel is őrzi azonban a világ legnagyobb autópiaca címet.

Az USA piaca döbbenetesen nagyot ugrott az idei év elején és 22,6%-os növekedést ért el, ezzel lassan visszakapaszkodva a válság előtti értékekhez, sőt az ebben a hónapban eladott 993387 autó felül is múlja Kína 965200 darabos értékét.

A német autópiac is Európa legnagyobbjaként komoly pluszt könyvelhetett el az év első két hónapjában: 435482 személygépjármű kapott rendszámot, ez 15.8%-os növekedést jelent. Ez a piac annyiban is érdekes, hogy a 2009-es roncsprémium jelentősen meglökte az eladásokat, emiatt 2010-ben következett be egy 16,3%-os esés. Idén viszont már a 2008-as 467 ezer darabos eladási adatot, azaz a válság előtti értéket közelíti a piac - állami segítség nélkül.

Címkék: statisztika közlekedés magyarország autó 2011

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarorszagcruise.blog.hu/api/trackback/id/tr242744703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.