Magyarország autós szemmel

Minden, ami Magyarország közlekedéséhez kapcsolódik, autós szemszögből. Legapróbb dolgoktól a közlekedési koncepcióig.

Friss topikok

  • GML: A@drift: Az lehet, de abból a 100 Ft-ból jó esetben 20-30 Ft kerül ténlyegesen a útra, a többi 70-... (2011.11.30. 17:05) Használatarányos útdíj - a baj nem a kamionokkal van
  • 33621: A zsidó is azt mondja, hogy jobb a sűrű fillér mint a ritka forint ezt kellene az államnak belátni... (2011.05.26. 16:11) Tartjuk a rossz irányt! - 1
  • nagy vonalakban: Nagyon jó, hogy egyre kevesebben halnak meg az utakon, de ez a statisztika nem veszi figyelembe az... (2011.05.25. 11:32) 2011 sikeres 4 hónapja
  • Apika001: Köszönöm az elemzést! Hasznos, és korrekt információk, és remélem, megengedsz egy közérdekű non-pr... (2011.03.10. 10:12) 2010, a kevésbé halálos év
  • Dr. simonmondja.: Ellenségként. Ja. Ez valami új puritanizmus. Vagy lehet, hogy fékezni akarják a mozgást. Mert úgy... (2011.03.04. 00:02) Hogy tartsuk a rossz irányt

Linkblog

2011 első negyedévének előzetes baleseti mérlege

2011.04.08. 05:25 | subtotal | Szólj hozzá!

Tegnapelőtt megjelent a baleset-megelőzés honlapján a márciusi személyi sérüléses baleseteket és az első negyedévet előzetes adatok alapján elemző statisztika. Bár előzetes adatokról van szó, de a május közepi KSH adatközlés még nagyon távol van.

Alapvetően pozitív hangvételű cikk és a számok is valóban azt mutatják, hogy továbbra is javul a statisztika. Azonban elhallgat néhány tényadatot, melyet azért a teljes kép érdekében nem ártott volna megvilágítani.

A honlap azt írja, hogy " idén március végéig a közúti balesetben meghalt személyek száma a tavalyi 158 főről 130 főre csökkent. Az így mérhető 17,7 %-os csökkenés azt jelenti, hogy az első negyedévben 28 emberi életet sikerült megmenteni 2010. azonos időszakához képest". Ez valóban igaz és nagyon jó hír, azt azonban nem említi a cikk, hogy sajnálatos módon idén márciusban az utakon 5 emberrel több halt meg, mint tavaly. 

Ezen túl egy másik állítása a jelentésnek, hogy "A közúti balesetek legfőbb okai az elmúlt hónapokban nem változtak. A személyi sérüléssel járó balesetek 33 %-ának a hátterében a gyorshajtás áll", az azonban kimaradt, hogy az előző hónapban a legfőbb baleseti ok az elsőbbségi jog megszegése volt (256) a gyorshajtás előtt (245). Ez azért eléggé hírértékű adat, azt gondolom.

Térjünk vissza a saját elemzéseinkhez és nézzük sorrendben a szokásos táblázatainkat. Kezdjük a halottak számának ábrájával:

Látszik, hogy a januári és februári értékek mind a két előző évi adat értéke alatt marad, azonban a márciusi a tavalyi adatnál magasabb.

Ugyanezt a folyamatot ábrázolja a következő ábra is, mely az előző év megfelelő hónapjának értékeihez viszonyított különbségeket mutatja:

A következő ábra a sérültek számának alakulását szemlélteti:

Kicsit más, egyenletesebb az eloszlás az idei évben - ami a 28 napos februárra nézve nem túl kedvező - ugyanakkor darabra ugyanannyi személyi sérülés történt idén, mint tavaly. Ez valamelyest zárójelezi azt az érvet is, hogy azért csökken az utakon meghaltak száma, mert kevesebbet közlekednek az emberek, hiszen kevesebbet tankolnak. Szerintem sokkal kevesebbet tankolnak ITTHON.

Az utolsó a populista görbe, mely az előző évhez képest mutatja, mennyi embert NEM vesztettünk el az utakon:

A jó hír az, hogy 28 emberrel pluszban vagyunk egy évvel ezelőtthöz képest, de nehéz lesz az előző évi görbe felett maradni, mert a tavaly áprilisi (48) és májusi (49) értékek alacsony bázist jelentenek, ráadásul nagy javulások voltak tavaly ezekben a hónapokban (23 és 24 fős javulás). Azt gondolom, az is nagyon pozitív lesz, ha a tavalyinál kevesebben halnak meg idén a következő hónapokban az útjainkon és folytatódik a javulás.

Jó utat és balesetmentes közlekedést mindenkinek!

Címkék: statisztika közlekedés magyarország rendőrség forgalom baleset autózás gyorshajtás

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarorszagcruise.blog.hu/api/trackback/id/tr142807729

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.