Magyarország autós szemmel

Minden, ami Magyarország közlekedéséhez kapcsolódik, autós szemszögből. Legapróbb dolgoktól a közlekedési koncepcióig.

Friss topikok

  • GML: A@drift: Az lehet, de abból a 100 Ft-ból jó esetben 20-30 Ft kerül ténlyegesen a útra, a többi 70-... (2011.11.30. 17:05) Használatarányos útdíj - a baj nem a kamionokkal van
  • 33621: A zsidó is azt mondja, hogy jobb a sűrű fillér mint a ritka forint ezt kellene az államnak belátni... (2011.05.26. 16:11) Tartjuk a rossz irányt! - 1
  • nagy vonalakban: Nagyon jó, hogy egyre kevesebben halnak meg az utakon, de ez a statisztika nem veszi figyelembe az... (2011.05.25. 11:32) 2011 sikeres 4 hónapja
  • Apika001: Köszönöm az elemzést! Hasznos, és korrekt információk, és remélem, megengedsz egy közérdekű non-pr... (2011.03.10. 10:12) 2010, a kevésbé halálos év
  • Dr. simonmondja.: Ellenségként. Ja. Ez valami új puritanizmus. Vagy lehet, hogy fékezni akarják a mozgást. Mert úgy... (2011.03.04. 00:02) Hogy tartsuk a rossz irányt

Linkblog

Látszani és látni! Büntetni!

2010.12.02. 05:45 | subtotal | 6 komment

Bár már jó ideje nem kötelező az izzókészlet az autókban, de a gépjármű világítóberendezéseinek ettől még működniük kell. A magyar utakon egyéni nem reprezentatív felmérésem alapján minden negyedik autónak valamelyik izzója ki van égve. Borzalmasan zavaró, veszélyes, kifejezetten a tompítottaké.

A Totalcar is foglalkozott a dologgal még év elején, javulás sajnos azóta sem látszik.

Ha már nincs igénye arra, hogy lásson, legalább legyen megkövetelve, hogy látszódjon!

Én mindent megértek, hogy nehéz a modern autókban cserélni, hogy sokan nem tudják, hogyan kell, de akkor sem megoldás, hogy úgy van hagyva. Az sem érv, hogy nem vette észre, mert a modern autók többsége jelzi is a söfőrnek, ha valamelyik kimegy.

Az őszi és téli közlekedésben városban is szükség van a fényforrásokra, így az sem kifogás, hogy csak lakott településen közlekedik valaki. Este, de már szürkületben, vagy esőben a nem vagy hiányosan világító autók fokozzák a balesetveszélyt.

Ezért új pénzbehajtási lehetőséget javasolnék a Rendőrségnek, az állandó traffizás helyett, aminek még értelme is lenne. Ezt lehetne úgy csinálni, hogy normál ellenőrzéseken ellenőrzik mindig a fényforrásokat.

Ha helyben kicseréli a söfőr, akkor megúszhatja, ha nem tudja, akkor legyen bünti és kötelezzék, hogy jelenjen meg annak bemutatására, hogy a csere megtörtént. Ha már a büntetés nem visszatartó erő, akkor az elvesztegetett idő a különút miatt talán.

B opcióként a rendőröktől lehetne venni izzót vagy benne lenne a büntetésben az ára. Akkor tényleg igaz lenne a "Szolgálunk és Védünk". :)

Csendben teszem hozzá, hogy ugyanezt a metódust a kerékpárosokra is alkalmaznám a fényvisszaverő mellénnyel együtt.

Címkék: közlekedés magyarország autó büntetés kresz autózás

A bejegyzés trackback címe:

https://magyarorszagcruise.blog.hu/api/trackback/id/tr172486684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2010.12.02. 13:29:37

Ja!
Én is megyek múltkor, valami megy előttem, nem látom, a jobbhátsó lámpája ég csak. Megelőzöm: elöl meg csak a bal. Ehhez már hozzá vagyok szokva, nem ezen háborodtam fel, hanem hogy rendőrautó volt. NEKIK LEHET??? És mielőtt arra hivatkoznának, hogy kevés az állami apanázs: ha nekem nem égne, ÉN hivatkozhatnék-e anyagi okokra?

egyébként az ötleteid jók, de van mit finomítani, pl ha a rendőr izzókészletet árulna, biztos lenne aki támadná hogy miért pont az XY cégtől veszik az izzókat. A helyszíni csere sem megoldás, hiszen ma már az emberek nagy többsége a motorháztetőt sem tudja felnyitni. Én egyébként MINDIG felkapcsolom, pont ezért SOHA nem is foglalkozom vele. De egy alkalommal, jöttünk autóúton, kislányomnak pisilni kellett megálltunk, és amikor elindultunk verőfényes napsótésben), elfelejtettem felkapcsolni. Naná megállítottak. "tuggyamérállítottammeg?" bírom ezt a kioktató stílust, persze egyből kapcsoltam. Erre aszongya a rend udvarias őre:
-Nem bánja, ha megbüntetem?
-Úristen! Meg lehet úszni?
-Nem.
-Akkómékérdi? Mennyi?
És adott egy EZERforintos csekket. Hát egy szaros ezres, én nem lenézem a pénzt, de a mai világban, egy EZRES büntinek mi értelme van? Nincs elrettentő ereje, bevételnek is túl kicsi, egyszóval: mi ÉRTELME van ezer forint büntetésnek? Szó se róla, örültem h. csak ennyi, csakhát: mi értelme neki?
Ilyen büntetések mellett persze, ha kiég valaki izzója, továbbra is szarik rá.
Az indexről nem is beszélve. Azt akkor se használják, ha működik.
Üdv
LaciToday

subtotal 2010.12.02. 14:26:06

@Laci Today: én azt gondolom, hogy az az autós, aki nem vette meg magának onnan az izzót, ahonnan neki tetszett volna, ne foglalkozzon azzal, hogy a Rendőrség kitől veszi :)
A Rendőrség autói pedig ha jól tudom lízingeltek fullos karbantartási szerződéssel, úgyhogy nem lehet azt mondani, hogy nincs rá zsé.
A párezer Ft-os csekket én sokkal emberibbnek tartom, ha következetesen kiosztják, mint a többtízezreseket, amiket aztán nem tudnak behajtani.
Engem utoljára övhasználat elmulasztása miatt büntettek 3,5 éve, 2eFt volt. 500 métert mentem csak, de ezt ők nem tudhatták, jogos volt a büntetés. Azóta nagyon rövid távokra is bekapcsolom, de nem azért, mert mondjuk 2 évente ne tudnék párezret kifizetni, ha elkapnak.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2010.12.02. 14:29:58

@subtotal: az öntudatos Magyar Autós zt másképp gondolja, sajnos. Ha Gyurcsány azt mondja Orbánnak, hogy lop, akkor Orbán nem azt mondja, hogy nemlopok, hanem hogy TE lopsz.
Szóval itt ha hibs valaki, akkor is vádaskodik.
A lízingelt rendőrautókról: pomázon lakom és a pomázi őrs KAPOTT egy ford terepjárót, tehát a saját tulajdona. Az összestöbbi rendőrautó nemtom kié, de az az egy amit közelről ismerek, a Rendőrség tulajdona.
A párezres csek valóban "emberibb", a csekknek nem az emberségesség a lényege, hanem a távoltartás bizonyos rossz szokásoktól.
Övet mindig bekapcsolom - kivéve ha motorral vagyok :)

kszabo 2010.12.02. 21:31:16

Ha helyben kicseréli a söfőr, akkor ....
Sajnos a ma futó autók többsége úgy kapta meg a típus engedélyét, hogy nem lehet benne égőt cserélni csak szervizben. A pályacsúcs, az ahol ezért ki kell venni az első kereket, utána a műanyag dobvédőt és akkor jut sz el az égőcsere előszobájába. Maguk az izzók sem a szabványosítás iskolapéldái.
Ettől csak az volt a nagyobb svindli, amikor a pótkerék lezüllött egy talicskakerék színvonalára, pedig mást sem hallasz mint: létfontosságú, hogy az ugyanazon tengelyen lévő gumiabroncsok szigorúan azonosak legyenek: azonos futófelület, azonos méret és azonos indexek (sebesség és súly) ........
Üdv

subtotal 2010.12.02. 23:51:43

@kszabo: amit a csere nehézségéről írsz, az sajnos igaz, de ki mint vett :) úgy tejel...de tőlünk nyugatra mégsem látsz ennyi vaksi autót. Lehet, hogy ott jobban telik erre, de mégsem hiszem, hogy csak ezen múlna.

kszabo 2010.12.03. 07:52:46

Hagyd már a nyugatot, ott is ugyanezek a szarok futnak az úton, végül is ők tervezték :) Utoljára a hadseregben láttam napi műszaki vizsgálatot, ha megkérdeznél egy autóvezetőt, azt sem tudná mi az. Csupán garázsba be, vagy kiálláskor kellene néha a reflektorokat megnéznie a falon, ha meg fordítva áll, akkor a hátsó fényeket. Üdv
süti beállítások módosítása