Bár már jó ideje nem kötelező az izzókészlet az autókban, de a gépjármű világítóberendezéseinek ettől még működniük kell. A magyar utakon egyéni nem reprezentatív felmérésem alapján minden negyedik autónak valamelyik izzója ki van égve. Borzalmasan zavaró, veszélyes, kifejezetten a tompítottaké.
A Totalcar is foglalkozott a dologgal még év elején, javulás sajnos azóta sem látszik.
Ha már nincs igénye arra, hogy lásson, legalább legyen megkövetelve, hogy látszódjon!
Én mindent megértek, hogy nehéz a modern autókban cserélni, hogy sokan nem tudják, hogyan kell, de akkor sem megoldás, hogy úgy van hagyva. Az sem érv, hogy nem vette észre, mert a modern autók többsége jelzi is a söfőrnek, ha valamelyik kimegy.
Az őszi és téli közlekedésben városban is szükség van a fényforrásokra, így az sem kifogás, hogy csak lakott településen közlekedik valaki. Este, de már szürkületben, vagy esőben a nem vagy hiányosan világító autók fokozzák a balesetveszélyt.
Ezért új pénzbehajtási lehetőséget javasolnék a Rendőrségnek, az állandó traffizás helyett, aminek még értelme is lenne. Ezt lehetne úgy csinálni, hogy normál ellenőrzéseken ellenőrzik mindig a fényforrásokat.
Ha helyben kicseréli a söfőr, akkor megúszhatja, ha nem tudja, akkor legyen bünti és kötelezzék, hogy jelenjen meg annak bemutatására, hogy a csere megtörtént. Ha már a büntetés nem visszatartó erő, akkor az elvesztegetett idő a különút miatt talán.
B opcióként a rendőröktől lehetne venni izzót vagy benne lenne a büntetésben az ára. Akkor tényleg igaz lenne a "Szolgálunk és Védünk". :)
Csendben teszem hozzá, hogy ugyanezt a metódust a kerékpárosokra is alkalmaznám a fényvisszaverő mellénnyel együtt.